هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک206

تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک206

 عزیزان با توجه به هزینه های گزاف تعمیرات گیربکس اتوماتیک و ایرادات متنوع خودروی ۲۰۶ و ۲۰۷ اتوماتیک و سوالات پرتکرار شما عزیزان در سایت و پیج اینستاگرام تصمیم به تشریح برخی از ایرادات رایج خودروی ۲۰۶ و ۲۰۷ اتوماتیک در این مقاله و نشر ویدئو های کاربردی در پیج اینستاگرام نمودم

گیربکس پژو206که طراحی مشترکی از شرکت های خودروسازی رنو و پژو سیتروئن میباشد که بر روی خودروهای شرکت های ایران خودرو و سایپا نصب شده است،نظیر پژو 206،پژو207،پژو پرشیا،مگان،ال نود،ساندرو و...نصب شده است

گیربکس نصب شده بر روی خودروهای ۲۰۶و۲۰۷به دلیل متفاوت بودن برنامه های نرم افزاری کهECU

نسبت به سایر محصولات با ایرادات خاص و رایجی مواجه هستند که در مقاله زیر به تشریح آن می پردازیم.

روشن شدن چراغ های اسپرت و برف

ظاهر شدن آلارم چشمک زنS&*(اسنو و اسپرت)و قرار گرفتن خودرو در دنده اضطراری(دنده۳) و عدم تعویض دنده

*روشن شدن این آلارم نشانه ای از وجود خطا در گیربکس اتوماتیک می باشد.

-ساده ترین دلیل برای روشن شدن این آلارم مشخصه ای برای زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک است که ECUبر مبنای پارامترهای ارسالی از سنسور

میزان آلودگی روغن در گیربکس میزان ساعت کارکرد روغن را تشخیص داده و با به انتها رسیدن این عدد چراغ های چشمک زن را جهت اطلاع راننده

روشن می کند که این عیب توسط دستگاه دیاگ قابل تشخیص است و حتما باید بعد از تعویض روغن عدد آلودگی روغن را با دستگاه دیاگ کم کرد.

((فروش گیربکس استوک 206اتوماتیک با ضمانت یک ساله))

-اگر چراغ های (S&*)در صبح ها و در زمانی که موتور هنوز گرم نشده روشن شود و با خاموش و روشن کردن ایراد موقتا رفع شود این نشانی از ضعیف شدن شیربرقی هاست که برای رفع این ایراد نیاز به پیاده سازی گیربکس از روی موتور نمی باشد و در مدت زمانی حدود دو ساعت با باز کردن کارتل گیربکس قابل تعمیر است.

شیربرقی 206اتوماتیک

 

-اگر چراغ های(S&*)باگرم شدن خودرو و با تعویض دنده از ۳به۴ روشن شود باز هم دلیلی بر ضعیف شدن شیربرقی ها و نیاز به تعویض شیربرقی هاست

که همانند ایراد بالا نیازی به پیاده سازی گیربکس نمی باشد.

-اگر آلارم مذکور با قرار گرفتن در سربالایی های شدید روشن شود دلیل آن یا پائین بودن سطح روغن گیربکس است و یا فرار روغن از داخل گیربکس که در

حالت دوم با پیاده سازی گیربکس مشکل قابل رفع است و زمان تعمیر گیربکس با توجه به ترافیک کاری بین یک تا دو روز است.

 

 

*وجود ضربه های شدید در زمان شروع به حرکت

این ایراد با گرم شدن خودرو و قرار گرفتن در ترافیک های شدید و ایست های پی در پی  بیشتر نمود پیدا می کند و حالتی شبیه به تصادف از عقب را برای راننده تداعی می کند.

این ایراد در اثر فرار روغن از پیستون ها و قطعات داخلی گیربکس به وجود می آید و در این حالت نیز نیازی به پیاده سازی گیربکس نمی باشد و در مدت

زمانی حدود ۴ تا ۵ ساعت قابل رفع بوده و هزینه ای بین۸۰۰٫۰۰۰تومان تا ۱٫۰۰۰٫۰۰۰تومان را برای رفع این عیب در نظر بگیرید.

 

*عدم شتاب اولیه به نحوی که خودرو از یک رمپ یا سرعت گیر به سختی بالا می رود.

وجود این ایراد در گیربکس های اتوماتیک دلایل متفاوتی نظیر خرابی کیت صفحات،پیستون ها و یا حتی تورک کنورتور را می تواند داشته باشد که با تست

جاده توسط متخصصین قابل تشخیص بوده و رفع آن نیز منجر به دمونتاژ کامل گیربکس می شود و زمان انتظار آن نیز بین ۲تا ۳روز با توجه به ترافیک کاری

می باشد و هزینه ای حدود ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان تا۳٫۵۰۰٫۰۰۰تومان را باید برای آن در نظر گرفت.

*وجود ضربه(تقه)در تعویض دنده از (۱ به ۲)،(۲ به ۳)یا بالعکس

این ایراد می تواند در حالت های سرد بودن و گرم شدن موتور وجود داشته باشد و می تواند ناشی از ضعیف شدن و معیوب شدن بلوک هیدرولیکی(ساعت)ودسته سیم  ساعت و…. به وجود آید که تنها با تست با دستگاه دیاگ قابل تشخیص خواهد بود و رفع آن با توجه به قطعه ی معیوب هزینه ای بین

۲۵۰٫۰۰۰تومان تا ۱٫۵۰۰٫۰۰۰تومان خواهد بود.

خرابی سلکتور

خرابی سلکتور تعویض دنده که علائم آن عدم نمایش درست حالت هایP-R-N-Dدر پشت آمپر و یا نمایش خط تیره(-)به جای آنهاست.

 

این ایراد می تواند در اثر موتور شویی به وجود آید و هزینه ای نزدیک به ۴۰۰٫۰۰۰ تومان را به شما تحمیل کند.

 

سلکتور206اتوماتیک09120727242

***قابل توجه همه ی عزیزان کلیه خدمات انجام شده در مجموعه بیمارستان خودرو دارای شش ماه ضمانت با ارائه ی ضمانت نامه ی کتبی می باشد***

جهت مشاهده ی فیلم های آموزشی به پیج اینستاگرام ما به آدرس بیمارستان خودرو مراجعه فرمائید.

www.carhospital.co

با تشکر مهندس معصومی مدیریت تعمیرگاه

ستارخان جنب آتشنشانی خیابان نیرو تعمیرگاه بیمارستان خودرو

09120727242