قیمت شیربرقی گیربکس اتوماتیک 206

فروش شیربرقی گیربکس اتوماتیک206

گیربکس نصب شده بر روی خودروی 206 اتوماتیک و 207 اتوماتیک از نوعAL4 بوده که طراحی مشترکی از شرکت پژو سیتروئن و رنو می باشد.

این گیربکس بر روی خودروهای 206،207،مگان،407،پرشیا اتوماتیک فابریک،ال نود اتوماتیک،ساندرو،رنو کپچر و..قراردارد.

گیربکس نصب شده بر روی خودروهای فوق به صورت کامل قطعات داخلی آنها به هم شباهت داشته و تنها تفاوت آنها در پوسته وسط و پوسته جلوی گیربکس می باشد که با توجه به دور پوسته موتور طراحی می شود.

(پس نکته قابل توجه در توضیحات بالا این است که شما می توانید با خرید قطعات گیربکس استوک 206از قطعات داخلی آن بر روی بقیه ی خودروهاکه قیمتی به مراتب بالاتر از گیربکس 206 دارند استفاده کنید البته این به شرط سالم بودن پوسته جلو و پوسته ی وسط گیربکس خود ماشین است)

automatic gearbox solenoid valve

 

 

ساعت یا بلوک هیدرولیکی در گیربکس AL4 به گونه ای طراحی شده است که دارای هشت عدد شیربرقی جهت تامین فشار و تعویض دنده های گیربکس می باشد.که با توجه به نوع طراحی در هر دنده برخی از این شیربرقیها بطور همزمان درگیر می شوند.

 

حال با توجه به نوع طراحی دو عدد از این مجموعه شیربرقی ها با بقیه متفاوت بوده و یکی وظیفه تامین فشار اصلی گیربکس و دیگری وظیفه درگیری کلاچ لاک آپ در توربین را برعهده دارد که بیشترین خرابی شیربرقی ها در خودروی 206 اتوماتیک نیز مربوط به این شیربرقی ها می باشد.

 

وظیفه ی این شیربرقی ها باز و بست مسیر روغن با توجه به دستور کامپیوتر گیربکس می باشد.

شیربرقی تشکیل شده است از یک بوبین(سیم پیچ) و سوزن که با دستور کامپیوتر بوبین یا سیم پیچ آهن ربا شده و سوزن را از نشیمنگاه خودعقب کشیده در نتیجه مسیر عبور روغن باز میشود.

یکی از مهمترین دلایل عدم کارکردن صحیح شیربرقی ها قرار گرفتن آشغال یا براده در محل نشیمنگاه سوپاپ است که باعث باز ماندن مسیر روغن در همه ی حالات و اخلال در عملکرد گیربکس اتوماتیک می شود.

پس از عوامل اصلی خرابی شیربرقی گیربکس اتوماتیک206 قرار گرفتن براده یا کثیفی بر روی نشیمنگاه سوپاپ شیربرقی است.

لذا توصیه می شود روغن گیربکس اتوماتیک206 را در هر 45.000کیلومتر با دستگاه ساکشن بطور کامل تعویض کنید.

روشن شدن آلارمS &*

یکی از نشانه های خرابی شیربرقی گیربکس اتوماتیکAL4روشن شدن آلارم هایS و *بطور همزمان است.

در صورت ضعیف شدن ابتدا این آلارم در صبح های سرد و در ابتدای کارکرد موتور روشن می شود و گیربکس در حالت اضطراری یعنی در دنده 3 قرار میگیرد و بعد از گرم شدن موتور دیگر خبری از روشن شدن آلارم های اسپورت و اسنو نیست.

اگر در این شرایط به داد گیربکس نرسید با گذشت زمان تعداد دفعات روشن شدن آلارم های sو* بیشتر شده و دیگر محدود به ابتدای کار کرد موتور و سرد بودن موتور نخواهد بود،بطوری که اگر در جاده های برون شهری باشید گیربکس با ضربه های سنگین از دنده 4 به دنده3 بر میگردد و دیگر شما نمی توانید با سرعت بیشتر از 90 کیلومتر در ساعت رانندگی کنید.

هزینه تعمیر یا تعویض شیربرقی گیربکس اتوماتیک206بین 700 تا 900هزار تومان با توجه به نوع شیربرقی مصرفی با ضمانت شش ماهه می باشد.

حتما قبل از مراجعه به مجموعه بیمارستان خودرو جهت مشاوره و اخذ نوبت با شماره های09120727242 و09120727252 تماس حاصل نمایید.

هزینه تعمیر گیربکس206اتوماتیکتعمیر شیربرقی206اتوماتیک 09120727242

 

((علائم خرابی شیربرقی ها را در این مقاله بخوانید))

اتوماتیک کار

مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس اتوماتیک

ستارخان جنب برق آلستوم خیابان نیرو تعمیرگاه اتوماتیک کار

مهندس معصومی09120481581