گیربکس تیپ ترونیک

Tronic Type Gearbox

گیربکس تیپ ترونیک در یک نگاه:

با پیشرفت علم و تکونولوژی بازار خودروسازی روز به روز درحال دگرگون شدن است و مدام تکنولوژی های جدید عرضه می شود. تیپ ترونیک بیشتر به عنوان یک تکنولوژی برتر به ویژه برای تعویض دنده بکار می رود. در این نوع از گیربکس ها برخلاف سایر گیربکس های اتوماتیک معمولی به راننده این امکان را می دهد که به صورت دستی و یا از طریق شیفترهایی که در پشت فرمان خودرو تعبیه شده اند امکان تغییر دنده به سبک و سنگین را می دهد. در سیستم تیپ ترونیک اگر راننده اهرم تعویض دنده را در حالت اتوماتیک قرار دهد تعویض دنده ها به صورت اتوماتیک انجام می شود. حال انکه اگر سیستم را در حالت و وضعیت دستی قرار دارد می تواند با انجام حرکات خاص تعریف شده برای اهرم دنده تعویض دنده خودرو را انجام دهد. توجه داشته باشید اگر چناچه تعویض دنده توسط راننده در حالت دستی به موقع صورت نگیرد و از محدوده قرمز عبور کند برای اینکه به موتور آسیب نرسد به صورت اتوماتیک دنده سبک می شود. راحتی در رانندگی را با گیربکس تیپ ترونیک تجربه کنید.

gearboxtiptronic

موارد استفاده از گیربکس تیپ ترونیک:

تیپ ترونیک عملکردی شبیه به دنده های معمولی اتوماتیک دارد، با این تفاوت که به شما اجازه می دهد در هنگام رانندگی زودتر یا دیرتراز سیستم اتوماتیک اقدام به تعویض دنده ها کنید. به طور کلی زمانیکه تعویض دنده اتوماتیک به طول می انجامد شما خیلی راحتی می توانید ضمن کنترل دنده ها در پیچ و خم جاده ها می توانید با دخالت در تعویض خودکار دنده ها به شتاب خودرو کمک کنید. همچنین شما می توانید به هنگام سبقت گرفتن از این روش استفاده کنید. توجه داشته باشید که شما می توانید وضعیت تعویض دنده را روی صفحه کیلومتر دیجیتالی خود مشاهده کنید. تیپ ترونیک یک انقلاب بزرگ در صنعت خودروسازی به وجو آورد و به رانندگان خودرو این اجازه را دارد که بتوانند در مسابقات اتومبیل رانی شرکت کنند. با استفاده از گیربکس های تیپ ترونیک امنیت آرامش و زیبایی را به خودروی خود هدیه بدهید و از رانندگی خود در شرایط مختلف لذت ببرید.

مزایای گیربکس های تیپ ترونیک:

گیربکس های تیپ ترونیک به نوبه خود مزیای زیادی دارند که ما به برخی از آن ها اشاره می کنیم:
1. گیربکس تیپ ترونیک سرعت و دقت بالایی در تعویض دنده های خودرو دارند که همین عامل آسایش بیشتری را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می آورد.

2.اسفاده از گیربکس های تیپ ترونیک راحتی بیشتری در ترافیک های شهری دارد.

3.به مصرف بهینه سوخت کمک شایانی می کند.

4.در ترافیک های شدید از تعویض دنده های پشت سر هم جلوگیری می کند.

5.در سراشیبی های تند باعث استفاده از حالت ترمز موتوری می شود.

ساختار فنی گیربکس تیپ ترونیک:

در واقع می توان گفت که سیستم تیپ ترونیک یک نوع سیستم حرکتی تسمه ای جعبه دنده به شمار می رود. چرا که به راننده این امکان را می دهد، که در زمان کنترل و هدایت نیرو توسط سیستم گیربکس اتوماتیک خودرو  بتواند ضریب دنده خودرو را کم و زیاد کند. گیربکس های تیپ ترونیک براساس الگوریتم های اتوماتیک خودر ضریب دنده را تغییر می دهد و از همین رو است که رانندگان می توانند یک مرحله یا یک ضریب از دنده را کم و یا زیاد کنند. امروزه گیربکس های تیپ ترونیک با استفاده از سیستم های کامپیوتری خودرو خیلی دقیق کار می کنند و به صورت هماهنگ و همگام با دیگر آپشن ها و سیستم های داخلی خودرو عمل می کنند که همین عامل سبب شده به هنگام تعویض دنده توسط راننده به موتور خودرو هیچ گونه فشاری وارد نشود.

 

اتوماتیک کار

مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس اتوماتیک206

ستارخان جنب بازارچه سنتی