سوالات متداول

گاز هرز خوردن گيربكس اتوماتيك مبحثی است كه چندين عامل می‌تواند داشته باشد ولی داخل ۲۰۶ اتوماتيك اين خيلی پيچيده تر از ماشين های ديگر است!!
چرا كه یک ايراد شايع داخل ۲۰۶ اتوماتيك و یا حتی ساده ترين دليل گاز هرز خوردن گيربكس اتوماتيك كمبود سطح روغن است. اولين چيزی كه بايد بررسی شود. بايد سطح روغن گيربكس رو بررسی کنید. براي مثال داخل ۲۰۶ اتوماتيك كه ۶ روغن گيربكس داره اگر ٢ ليتر روغن كم بشود ماشين شروع می‌کند به گاز هرز خوردن ولی نكته مهمی كه وجود دارد اين است كه شما بايد دقت کنید گاز هرزی كه گيربكس می‌خورد.

اولا كه بين تعويض دنده‌ها است يا نه داخل خود دنده است مثلا گيربكس داخل دنده ۱ قرار گرفته است و یا داخل دنده ۱ هم دارد گاز هرز می‌خورد. دوما هم اين یک دليل می تواند داشته باشد اين است که داخل تعويض دنده ۱ به ۲ ماشين گاز هرز می‌خورد. اين یک دليل می‌تواند داشته باشد. حالا ما بايد بررسی کنیم كه گاز هرز خوردن در سرد بودن ماشين اتفاق می‌افتد يا در گرم بودن.

با توجه به اطلاعات شما می‌توانیم تشخيص بدهیم كه ايراد می‌تواند ناشی از خرابی قطعات برقی مثل ساعت گيربكس اتوماتيك و حتی كامپيوتر گيربكس باشد يا خیر؟  می‌تواند ايراد ناشی از خرابی قطعات مكانيكی مثل صفحات، كاسه كلاژها، رينگ ها يا پيستون‌ها باشد.

 گير كردن دسته دنده داخل حالت پارك چند تا دليل می‌تواند داشته باشد:

اولين و ساده ترين دليل دشارژ شدن باطری است. خالی بودن باطری، زماني كه باطری خالی می‌شود و توان ندارد. شما نمي‌توانید دسته دنده را از حالت پارك خارج بکنید. اين اتفاق در خودروهای چينی بسيار می‌افتد و حتی داخل محصولات هيوندا، كيا هم می‌توانیم این مورد را داشته باشيم. پس اولين مورد: دشارژ شدن يا خالی شدن باطری است كه با تعويض باطری مشكل حل می‌شود.

دومين دليل می‌تواند خرابی استپ ترمز باشد. چه موقع دسته دنده از پارك خارج نمی‌شود؟ زمانی كه شما پا را روی ترمز می‌‌گذارید. اگر استپ يا فشنگی ترمزتون خراب باشد، نمی‌توانید به ACU فرمون بدهید كه اين ترمز برای آزاد شدن قطعه شيف لاك گرفته است. پس دومين دليل خرابی قطعه فشنگی ترمز است كه با ترمز گرفتن قطعه شيف لاك دسته دنده رو آزاد نمی‌کند.

سومين دليل خرابی خود قطعه شيف لاكه كه داخل دسته دنده قرار گرفته است و اگر دو مورد قبلی نباشد سومين دليل خرابی قطعه شيف لاك است كه با تعويض قطعه شيف لاك مشكل ماشين حل می‌شود ولی در هر صورت اگر دسته دنده داخل حالت پارك قرار بگيرد به هيچ عنوان ربطی به داخل گيربكس اتوماتيك ندارد و هر چیزی که هست مربوط به سيستم برق يا همون ليور دنده و دسته دنده می‌شود.

روشن شدن چراغ اس و برف در ۲۰۶ و ۲۰۷ اتوماتيك یا همان آلارم گيربكس اتوماتيك زمانی اتفاق می‌افتد كه اين چراغ روشن می‌شود مثل چراغ چك موتور که نشان از اين دارد كه یک خطايی در كامپيوتر گيربكس ثبت شده است وقتی كه خطايی در كامپيوتر گيربكس ثبت می‌‌شود DCU به روشن‌کردن آلارم اس و برف روی صفحه كيلومتر ۲۰۶ و ۲۰۷ اقدام می‌کند تا به شما اعلام کند كه گيربكس اتوماتيك شما با مشكل مواجه شده است.

براي عيب يابي به تعميرگاه مراجعه كنيد در واقع اين همان آلارم گيربكس اتوماتيك است كه دقيقا مثل چراغ چك موتور عمل می‌کند.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.